Find læsere til dine e-bøger

Jeg har solgt en del e-bøger og har gjort en del for at sælge dem. Men hvis bare halvdelen af det, jeg har gjort, har øget salget, er det fint, resten har været nødvendig spild af tid, fordi du dybest set ikke ved, hvad der virker bedst før du har gjort det.

Først og fremmest handler det selvfølgelig om synlighed. For e-bøger i særlig grad på nettet. Forfatterbrandet skal udbredes. Bøgerne skal være gode på en eller anden måde og ramme noget hos læserne, som man ikke ved hvem er, når det drejer sig om skønlitteratur. Udover at man må antage, at der er et fælles univers omkring bøgerne og deres indhold. Vi ved, at der er flere kvinder end mænd der læser, men hvad så? Kvinder er forskellige og det er mænd også. Så du har som udgangspunkt kun din mavefornemmelse at stole på. Den er til gengæld et at dine vigtigste redskaber. Ikke mindst på de sociale medier, hvor stil, tone og budskab bliver modtaget og bedømt hårfint.

Der er dog nogle grundlæggende regler, du kan følge. Prøv at være ærlig over for dig selv og bøgerne i den kommunikation, du laver. Find din egen sælgerstemme/kommunikationstemme på samme måde, som du finder din egen forfatterstemme.

Når det er sagt, er der også en række kommunikationsstrukturer, der selvfølgelig skal være på plads, især online for at du udbreder dit budskab. Det kommer jeg også ind på på kurset om at markedsføre e-skønlitteratur.

Læs mere om kurset her: Kom på kursus om markedsføring og lær mere om salg af e-bøger. Det handler primært om skønlitteratur,

Reklamer

Om nisjakob

Jeg er forfatter med en håndfuld anmelderroste romaner på etablerede forlag bag mig. Jeg har valgt at udgive mine romaner som e-bøger på forlaget Billige eBøger, som jeg selv står bag.
Dette indlæg blev udgivet i Lær at markedsføre e-bøger – low budget og tagget , , , , , , , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s